Monday, May 9, 2011

dalam dilema

Posted by aZa | at 7:17 PM

aku dalam dilema. sebabnya:

nak duduk serumah dengan parent
x boleh lagi sebab dah kawen..suami kerja tempat lain..xkan dh kawen still duduk dgn parent dan tanggungjawab pada suami diabaikan

bila dah duduk serumah ikut suami
aku kena ulang alik pergi kerja...perjalanan hampir 2 jam setiap hari

bila dah ulang alik tiap hari g kerja
latest terdengar jalan yang biasa aku lalui ada berlaku rompakan..takutnya aku

aku pula disahkan hamil
lagi lah risiko keselamatan..travel jauh..semoga baby aku selamat hendaknya

dalam hati ada niat nak berhenti kerja
bila difikirkan tentang keselamatan aku sorang diri di atas jalan raya,membuatkan aku cuak....apa yang aku boleh buat tawakkal dan berserah pada-Nya

bila berhenti kerja,maknanya perbelanjaan keluarga akan berkurangan.Banyak benda perlu di fikir keutamaan..Keinginan secara automatik akan terkurang.

bila berhenti kerja,untuk sehari 2 aku boleh tahan...tapi kalau untuk lama2,macam x boleh la....maknanya jadi full time house wife..nak rehat dan bermalasan sudah tiada alasan lagi.

APA YANG PERLU AKU LAKUKAN????

xkan nak kata aku menyesal sebab berkahwin dan pilih jalan hidup ini...cuma aku buntu

0 comments:

Post a Comment